İngilizce denilince, her duyarlı (!) vatandaşın aklını “bu memlekette neden İngilizce öğretilemiyor sorusu” kurcalar. Bu vatandaşları, rahatlatacak açıklama ÖSYM verilerinden gelir. Bu verilere göre aslında İngilizce hiç de kaygı edilecek bir mesele değil. 2007 ve 2008 verilerini inceleyelim.
2007 ve 2008’de sınava giren adayların ortalama net sayıları şöyle.
2007 ÖSS Net Ortalamaları | ||||||||||||||||||||||
|
2008 ÖSS Net Ortalamaları
|
İngilizce ve Almanca’da 100, diğer derslerde adaylara 30 soru yöneltilmiştir.Kaynaklarda ulaşamadım ancak diğer yıllarda oranların yaklaşık bu şekilde olduğu söylenebilir. Buna göre asıl konuşulması gereken İngilizce öğretimi değil. Ben değil, ÖSYM sonuçları böyle diyor.
Bu veriler ışığında siz ama kardeşim İngilizce kural olarak öğretiliyor, baksana kimse doğru dürüst konuşamıyor diyeceksiniz. Bu konuda eleştirilerinizi sınav sistemine yönlendiriniz.
Konuşma meselesi, biraz açılacak olursa dilin bilindiğinin ispatlanabilir en kestirme yolu o dilin konuşulmasıdır. Yani, kişi ben İngilizce biliyorum dediğinde hadi konuş denilir, basitçe ölçülür. Dil bildiğini iddia eden kişi konuşsa, telaffuzuna laf söylenir ya da biz bilmiyoruz ya bize küfür ediyorsun denilir. Ya da, yaygın “dil öğretilemez” kompleksinden bir türlü kişinin konuştuğuna inanılmaz. Diğer, derslerin ölçülmesi ise öyle değildir. Kişi kimya biliyorum dese kimse hadi kolonya veya sabun yap demez. Periyodik cetvelden bir soru sorulmaz. Fizikte, hız ya da enerji hesabı yaptırılmaz. Matematikte, çarpım tablosu sadece çocuklara sorulur. Bu örnekler artırılabilir.
Bu ülkede, İngilizce öğretmenlerinin bile İngilizce konuşmadığı gibi bir başka iddia söz konusu. Günlük yaşamsa konu hemen her İngilizce öğretmeninin konuşabileceğini rahatlıkla söyleyebilirim. Ancak, konu bilimsel ise Türkçe ne kadar konuşabiliyoruz ki!
Demem o ki, yabancı dil öğretimi Türk Eğitim Sistemi’nin günah keçisidir. “Yetmez ama verilere göre en iyi öğretilen bu derse adı yabancı olunca yüklenen yüklenene. Oysa, yabancı dil öğretimi sorunlarına yorulan kafalar diğer alanlara yorulsa eğitimde daha fazla mesafe kat edilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder